Proč zrušit Strategii 2030+?
Protože se nezakládá na reálných datech - dokumenty, které vytvořila „expertní komise" lze stáhnout na stránkách Ministerstva školství:
Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+
Hlavní směry vzdělávací politiky ČR 2030+.
Zde je ukázka několika "dobrých nápadů", které dokumenty obsahují:
- o tom, co se bude ve školách učit, mají rozhodovat aktivisté ze žákovských parlamentů
(Strategie, str. 34),
- angažovanost žáka má být „zohledněna" při přijímání na střední a vysoké školy
(Strategie, str. 40),
- žáky základních škol mají učit studenti středních škol a středoškoláky zase budou učit nedostudovaní vysokoškoláci
(Hlavní směry, str. 41)
- má být „zkvalitněno" zavádění inkluze (označované „společné vzdělávání") do školek
(Strategie str. 84)
- má být zajištěno doučování pro „znevýhodněné žáky" a zároveň má být vymáhán zákaz placeného doučování dětí „bohatších rodičů"
(Hlavní směry, str. 37)
- má dojít k nahrazení známek tzv. „formativním hodnocením"; to má mít převážně ústní podobu - učitel žákovi zpětnou vazbu pouze řekne - rodiče tak ztratí přehled o výsledcích dítěte,
(Strategie, str. 30)
- „distanční výuka" má zůstat zachována i po skončení koronavirové krize - jen bude přejmenována na „kombinovanou výuku"
(Strategie str. 32)
- nemají být veřejně dostupné informace o kvalitě škol, aby se nezvětšovaly sociální nerovnosti
(Hlavní směry, str. 32)
- má dojít k prolomení dat o jednotlivcích z různých informačních systémů - děti mají být sledovány od vstupu do vzdělávacího systému, tedy od školky.
(Hlavní směry, str. 55)